نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
11789
-
الف
+

چرا بازیگر سریال «پس از باران» را دیگر در تلویزیون نمی بینیم؟

«مرجان محتشم» از فراز و نشیب های بازی در سریال «پس از باران» و کمرنگ شدن حضورش در عرصه بازیگری سخن گفت.

«مرجان محتشم» بازیگر سینما و تلویزیون ایران ، طی یک مصاحبه از خاطرات و فراز و نشیب های بازی در سریال «پس از باران» و کمرنگ شدن حضورش در عرصه بازیگری سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «مرجان محتشم» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که با نقش آفرینی در سریال «پس از باران» به شهرت رسید و قرار بوده که در سریال «در چشم باد هم» ایفای نقش کند ، از خاطرات تلخ و شیرین عرصه بازیگری و دلیل کمرنگ شدن حضورش در این حرفه سخن گفت.

«مرجان محتشم» پس از 12سال دوری از فضای رسانه ها در یک برنامه تلویزیونی گفت : من از همان ابتدای حرفه بازیگری تصمیم گرفتم که گزیده‌ کار و کم‌کار باشم و می خواستم برای دل خودم کار کنم.

بانو «محتشم» در ادامه صحبت هایش به خاطرات تلخ و شیرینش در سریال «پس از باران» برای ایفای نقش کرکتر «خانوم کوچیک» پرداخت و گفت: زمانی که فلمنامه سریال «پس از باران» را دریافت کردم ، متوجه شدم این فلمنامه هنوز کامل نیست و پایان سریال مشخص نشده است، برای همین ابتدا فلمنامه را مثل یک رمان مطالعه کردم و توانستم با کرکتر «خانم کوچیک» ارتباط برقرار کنم.

بانو «محتشم» درباره کرکتر معروف «خانم کوچیک» گفت : از همان آغاز کار می دانستم کرکتر «خانم کوچیک» را چه بازی کنم و چه بازی نکنم، این شخصیت ماندگار می شود و مردم با او ارتباطی خاص برقرار می کند.

وی افزود : احساسم می گفت که این کرکتر به دل مردم می نشیند اما در مورد خودم و این که تا چه اندازه موفق بودم، مردم باید قضاوت کنند.

«محتشم» که در اصل تهرانی می باشد و پیش از حضور در سریال «پس از باران» شناخت چندانی به لهجه گیلکی نداشته است، درباره ایفای نقش به عنوان یک زن گیلانی ، گفت : از ابتدای کار به من گفته بودند نیازی به داشتن لهجه نیست اما هنگامی که ضبط شروع شد، گفتند حتما باید با لهجه گیلکی صحبت کنی.

وی با اشاره به این که «سعید سلطانی» کارگردان این سریال از وی توقع گویش غلیظ گیلکی نداشته ، بیان کرد : بسیار کوشش کردم که گویشم حالت تصنعی نگیرد و به قول معروف به ذوق کسی نزند و همه مخاطبان در هر شهر و دیاری بتوانند با این لهجه ارتباط برقرار کنند.

بازیگر سریال «پس از باران» افزود : اعتراف می کنم برایم مهم بود که وقتی بعد از سال‌ها این سریال باز نشر می شود ، مردم احساس خوبی داشته باشند.

وی دلیل محبوب بودن و جذابیت کرکتر «خانوم کوچیک» را این گونه توصیف کرد : خانم کوچیک ، زن تو سری خوری نیست.

«مرجان محتشم» در پیوند با همین موضوع ادامه داد : «خانوم کوچیک» در سریال «پس از باران» نادان نیست، دختری است که در عین معصومیت با طبیعت انس و الفتی خاص دارد، اهل شعر است، گذشت دارد اما جایی که باید قاطع باشد، هست و با ناراستی و نادرستی برخورد سختی دارد.

«محتشم» ایفای نقش زنان با اراده و تاثیرگزار را جزو نکات مهم برای حضور در سریال هایی چون «پس از باران» عنوان کرد و گفت : انتخاب کرکتر هایی که ایفا کرده ام، با مطالعه و بررسی همراه بوده است.

او در ادامه می گوید که معمولا فلمنامه ها را ابتدا به صورت رمان می خواند و اگر او را درگیر کند آن کرکتر را می پذیرد.

«مرجان محتشم» همچنان از دلایل کمرنگ شدن حضورش در عرصه سینما و تلویزیون صحبت کرد و گفت: از سال 1391 هجری خورشیدی مصروف مشکلات شخصی خودم بودم، ابتدا پدرم را از دست دادم، مدت کوتاهی بعد دست اجل برادرم را از من گرفت و هشت ماه بعد از آن هم مادرم به رحمت ایزدی پیوست.

او در ادامه افزود : این سال‌ها و روزهای سخت مرا تنها کرد و خودم را بی پشتوانه دیدم، از طرفی فرصت برای برخی مهیا شد تا با شایعات بی اساس اسباب آزار و اذیت مرا مهیا کنند ، با این حال مردم آنقدر آگاه بودند که شایعات را باور نکنند و همیشه من را مورد لطف خود قرار دادند.

وی در پایان اظهار کرد : هم اکنون تلاش می کنم آرامشم را به دست بیاورم و بعد از زخمی که با از دست دادن عزیزانم بر پیکرم نشسته است، بتوانم مثل گذشته مقاوم باشم.

«مرجان محتشم» زاده ۱۳ حوت(اسفند) ۱۳۴۸ هجری خورشیدی بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است.

بیشتر شهرت او به دلیل ایفای نقش در سریال «پس از باران» بود.

«محتشم» برای اولین بار و به‌طور حرفوی سال ۱۳۷۶ با سریال «بهشت گمشده» به کارگردانی «کامران قدکچیان» وارد عرصه هنر شد و اولین تجربه تلویزیونی‌ وی حضور در سریال «حقیقت آیینه» به کارگردانی «اسماعیل میهن‌دوست» بود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
صفیه

مرجان جان انشالاه دیگه غم نبینی ازته دل بهت تسلیت میگم عزیزم خیلی دوست داشتنی هستی کارهات عالی انشالله بازهم گل روی شما دوباره تماشا کنیم

رز

خیلی ناراحت شدم وازته دل تسلیت میگم٬شماتو دل من همون شهربانوی نازنین ومهربونی هستین که زیبایی هاروبه مخاطبانتون یاد دادین

کاربر مهمان

مرجان خانم از بابت از دست دادن عزیزانت متاسف شدم از نقش قشنگ ودلنشینت در سریال پس‌از باران متشکرم که به به همه نشست وامیدوارم سالم باشی وتندرست